Nieuws

22 juni
Handboek Wmo

Het Handboek Wmo is specifiek geschreven voor Wmo consulenten, front- en backoffice medewerkers, klantmanagers en alle zorgprofessionals in onder andere sociale wijkteams. Daarnaast is dit Handboek een nuttig naslagwerk voor bestuurders en beleidsmedewerkers als mede voor leden van Wmo raden. Het is samengesteld vanuit het perspectief van die ­gemeente, zonder het belang van cliënten en […]

Lees verder >>

7 Mrt
Basistraining GWS4ALL voor WMO en Suite

Veel gemeentes in Nederland maken gebruik van het softwaremodule GWS4ALL. Een aantal gemeentes gaat te zijner tijd over, of zijn al overgegaan naar Suite. Kenniscentrum WMO biedt de basistraining GWS4ALL voor Wmo aan. Wat is het verschil tussen deze twee softwaremodules? Suite is het zusje van GWS4ALL voor Wmo. Een aantal gemeentes gaat daar te zijner […]

Lees verder >>

15 feb
Stel zelf uw SKJ-geaccrediteerde opleiding samen!

  Naast een accreditatie voor de hele opleiding Consulent Jeugd zijn nu ook de deelmodules geaccrediteerd! Dit maakt het voor u als professional mogelijk om gericht (bij)scholing te volgen en hierbij punten voor de vrije scholingsruimte te halen. Stel zelf uw scholingsprogramma samen uit de volgende modules:   Organisatie en wettelijk kader van de Jeugdwet. 1 […]

Lees verder >>

14 dec
Speciale actie voor UWV scholingsvoucher

Als callcentermedewerker Sociaal Domein informeer je de burger op het gebied van de Wmo, Participatiewet en Jeugdwet. Je bent vaak het eerste aanspreekpunt waarbij je tijdens een telefoongesprek achterhaalt waar de behoefte van de burger ligt. Om een goede inschatting te kunnen maken is het van belang dat je beschikt over brede kennis van wet- en regelgeving en dat je beschikt over goede communicatie technieken.

De opleiding Callcentermedewerker (KCC) Sociaal Domein is effectieve, praktijkgerichte opleiding, waarin parate kennis en adequate gespreksvoering beide een prominente plaats hebben.

Lees verder >>